Chiftelute de broccoli



Am vrut ceva mai special,ceva ce nu am incercat pana acum.Eu folosesc broccoli destul de des in bucatarie ,l-am pregatit in tot felul de combinatii dar chiftele este prima data cand fac din el.
Am sperat sa manance si Oana, sa ii placa dar nu. Trebuie sa ramanem la varianta de brocoli ametit la aburi si stropit apoi cu ulei de masline si usturoi sau brocoli crud.
Noua ne-a placut si cred ca ar fi interesante de gatit si in combinatie cu altceva .


Ingrediente:
-700 gr brocoli
-1 catel usturoi
-3 oua
-200 gr cascaval
-1 lingurita busuioc uscat
-1/2 lingurita pudra de ghimbir
-sare
-piper
-130 gr pesmet
Extra
-50 gr pesmet
-ulei pentru prajit

Mod de preparare

Incepem prin a desface brocolii in buchete, eu il tin pentru 10-15 minute in apa rece cu bicarbonat dupa ce il desfac in bucati.
Buchetele de broccoli le punem la fiert in putina apa cu sare pentru maxim 10 minute.
Strecuram foarte bine si il lasam sa se raceasca si sa se scurga apa  din el.
Pana cand se raceste pregatim restul ingredientelor . Curatam usturoiul si il pasam iar cascavalul il dam pe razatoare .
Ouale le batem impreuna cu busuiocul, usturoiul, sare , piper  si ghimbir intr-un castron.
Buchetelele de brocoli fierte si racite le facem piure, nu am facut foarte un piure foarte fin,l-am lasat mai cu bucati.
Amestecam cu ouale batute cu condimente si cu pesmetul.
Daca nu este scurs foarte bine s-ar putea sa mai trebuiasca sa adaugati pesmet, trebuie sa aiba consistenta si sa putem forma din el chiftele.
Cu o lingura luam din compozitie si formam chiftele , pe care le dam prin pesmet.

Cand terminam cu toate punem intr-o tigaie pe foc potrivit ulei la incins. Am folosit cam 0.5 litri de ulei,dar asta depinde de dimensiunea tigaii in care urmeaza sa prajim chiftelele.
Prajim chiftelele pana cand se rumenesc pe toate partile.

Se servesc cu sos de iaurt, sos de rosii ,sos de sfecla rosie sau orice alt fel de sos .




Comentarii