Felii londoneze



O prajitura foarte gustoasa cu aluat fraged , gem de caise si bezea cu nuca . Este o  prajitura perfecta pentru a fi luata la drum sau la un picnic.

Reteta o am de la o doamna nemtoaica din Timisoara , o doamna foarte draguta si foarte priceputa. Aceasta doamna care are o varsta foarte frumoasa face niste prajituri foarte aspectuoase si gustoase .


Ingrediente :

-5 galbenusuri
-120 gr zahar
-300 gr faina
-150 gr untura
-1 praf de copt
-1/2 lingurita bicarbonat
-esenta rom /extract vanilie

-250 gr gem de caise

-250 gr zahar
-200 gr nuca
-5 albusuri
-putina sare (un varf de cutit)
-esenta rom

Mod de preparare

Incepem prin a pregati tava pe care coacem prajitura . Eu am folosit o tava ,care cred ca are varsta mea , de 35x30 cm pe care am pus hartie de copt.
Cuptorul il incingem la 180 grade

Galbenusurile le frecam impreuna cu 120 gr zahar si cu untura pana cand zaharul se  topeste . Adaugam  esenta de rom sau extract de vanilie si faina amestecata  in prealabil cu praful de copt si jumate lingurita bicarbonat.,
Vom obtine un aluat sfarmicios si moale .
Punem aluatul in tava si cu mainile sau cu spatele unei linguri intindem aluatul pe toata tava. Impungem aluatul din loc in loc cu o furculita .

Peste aluat punem gemul de caise in strat uniform .


Albusurile impreuna cu zaharul,esenta de rom si un praf de sare le batem spuma tare si adaugam in ele nuca macinata .
Punem bezeaua peste gem si nivelam .

Dam tava in cuptorul incins la 180 grade pentru 20-25 minute .

Lasam la racit si apoi taiem prajitura in tava .





Comentarii