Ciorba de miel ardeleneasca

O ciorbica de miel delicioasa si perfecta pentru zilele reci din aceasta saptamana.
Prin frigider mai  aveam o punguta cu carne de miel asa ca am dezghetat-o si am vazut ca sunt multe oase . Ce sa fac altceva decat o ciorbica delicioasa.


Ingrediente
-0.5kg carne de miel cu os
-2 morcovi mai mici sau 1 mare
-1 radacina patrunjel
-1 felie de telina (cam 1 cm grosime)
-1 ceapa
-1 rosie tocata
-1/2 ardei rosu
-75 gr orez
-2 linguri ulei
-sare
-piper
-frunze de leustean

Mod de preparare

Intr-o oala de 3 litri am pus apa rece si carnea. Am pus-o la fiert cu putina sare si am spumit-o de mai multe ori.

 Am oprit focul si am strecurat supa.
Cand am putut sa lucrez cu carnea am ales-o de oaseca sa imi ramana in ciorba doar carne.
Am taiat bucatile mai mari de carne in unele mai mici (cat o imbucatura) .

Lasam deoparte.

Legumele le spalam si curatam bine. Le razuim pe razatoarea mica (exceptie rosia, ardeiul rosu si ceapa).

Intr-o oala am pus ulei si am calit ceapa taiata marunt si morcovi,patrunjelul si telina razuite. Le-am calit cam 5 minute ca sa isi lase dulceata.


Am adaugat supa in care am fiert carnea peste legume si carnea.
Cand incepe sa fiarba am adaugat ardeiul rosu tocat marunt si rosia decojita si taiata in cubulete.
Orezul l-am spalat si l-am adaugat si pe el in oala.
Carnea de miel nu mai trebuie sa fiarba mult , doar atat cat sa mai ia din arome.

Asezonam cu sare si piper si cand este fiert orezul oprim focul . Presaram deasupra frunzele de leustean tocat sau nu (mie imi place sa le las intregi).


Se serveste calda acrita cu lamaie sau cu adaos de smantana .




Comentarii