Placinta cu mere


Imi plac dulciurile cu fructe si aceasta placinta am facut-o cand am cules merele din gradina si le-am asezat pentru iarna .
Am ales sa fac un aluat simplu , un fel de foietaj de casa si vi-o recomand cu mare drag. In loc de mere se poate folosi branza ,si daca doriti chiar se poate pune spanac pentru a obtine o placinta sarata .  
Aceasta placinta dupa ce este coapta se poate pudra cu zahar pudra , dar cum am acasa un mofturos mic care imi zpune ,,NU vreau sa mananc pentru ca ai pus prea mult zahar ,, aleg sa nu o pudrez .


Ingrediente

Pentru aluat:
-100 gr unt
-150 gr untura
-600 gr faina
-250 ml apa
-1 lingurita otet
-1 lingura zahar
-praf de sare
Pt umplutura:
-1.5 kg de mere curatate
-2-3 linguri de zahar
-o lingurita pudra de anason / scortisoara
-50 gr unt
-zeama de la jumate de lamaie
Extra :
-1 ou pentru uns
-faina pentru infainat masa de lucru

Mod de preparare
Aluatul
Intr-un casron punem faina , untul si untura la temperatura camerei
Apa impreuna cu zaharul ,praful de sare si otetul le amestecam . Cand zaharul este dizolvat adaugam totul peste faina .

Framantam aluatul pana cand devine ferm si nelipicios.
Acest aluat il invelim in folie alimentara si il punem la frigider ca sa se intareasca , aproximativ 1-2 ore sau peste noapte .
Umplutura:
Merele le spalam si curatam de coaja si seminte, se pot lasa cu coaja ,asta daca sunt sanatoase. Eu am avut 1.5 kg de mere gata curatate .
Intr-un vas pe foc punem untul la topit si adaugam merele , zaharul si pudra de anason sau scortisoara si zeama de la jumate de lamaie
Le calim si le lasam deoparte sa se raceasca .
Aluatul racit il impartim in doua parti si intindem prima jumate de aluat. Il asezam in tava (28x40cm) . Din loc in loc il intepam cu furculita . Asezam peste el merele calite si racite ,iar peste jumatea de aluat ramasa.
Cu un ou batut ungem foaie de deasupra si apoi o impungem cu furculita .


Dam tava in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 30-40 minute sau pana cand se rumeneste deasupra.





Comentarii