Pui cu sparanghel si cartofi


In gradina a iesit sparanghelul si l-am cules in timp util de aceasta data . M-am tot uitat la retete mai deosebite cu sparanghel  si am vazut cateva cu carnita . Asa ca am scos o punga cu carne de pui de tara si m-am pus pe treaba .
Anul trecut in luna mai am incercat sparanghel invelit in bacon si mie nu mi-a placut , asa ca am incercat altceva . De data asta a fost foarte bun asa ca am  adus reteta sa incercati daca doriti .
Zilele astea am vazut in magazine sparanghel care arata tare bine , era proaspat si verde frumos  la un pret acceptabil , undeva la 9 lei gramajoara.


Ingrediente:
-carne de pui (eu am avut pulpe si aripioare )
-1 legatura sparanghel
-9 cartofi (calculate cam 3 cartofi potriviti pe persoana)
-1 cana suc de rosii
-cateva rosii chery
-1 ceapa
-1 lingura ulei
-1 pahar vin alb
-sare
-piper
-pudra de ghimbir
Extra : apa

Mod de preparare
Eu am avut carne de pui de la tara deci a trebuit sa o gatesc mai mult . Daca cumparati carne de pui din magazine procesul de gatire va fi mult mai scurt .
Am spalat carnea si am lasat-o sa se usuce putin .
Intr-o oala am pus uleiul la incins si am calit ceapa usor . 

Am asezat bucatile de carne si am lasat-o sa prinda putina culoare .
Am adaugat apa fierbinte (cam 500 ml) si am lasat carnea sa se fiarba bine sis a scada apa.
Pana cand a fiert carnea am curatat sparanghelul si l-am taiat mai scurt , si am curatat cartofii .

Cand carnea mai avea putin pana sa fie bine am adaugat cartofii intregi (cartofi mai mici)  , vinul alb si rosiile chery taiate in jumate . 

Am pus capacul si am lasat la fiert   pana cand cartofii s-au inmuiat putin , dar nu au fost gatiti de tot .
Timpul de gatire al cartofilor depinde de soiul lor si de marime , asa trebuie  incercati .
Adaugam sucul de rosii , condiment si sparanghelul curatat de partea lemnoasa de jos si spalat in apa rece .
Punem capacul din nou si lasam inca 10 minute .
Oprim focul , presaram deasupra frunze de patrunjel si busuioc si acoperim din nou cu capacul. Lasam mancarica sa se odihneasca sis a se intrepatrunda aromele .

Servim cald . 



Comentarii