Stollen


Stollen este un cozonac nemtesc plin cu fructe confiate , nuci si martipan . Este un deliciu .
Am tradus reteta de la Martha Steward
Nu am gasit citrone , iar in loc de coaja de portocala confiata am pus dulceata de portocale.
Pot sa va spun ca mi-au iesit 3 cozonacei frumosi , iar unul a disparut deja . Este bun , aromat si interesant.
Martipan am folosit de doua feluri : de la Dr Oetker  si am gasit in Kaufland martipan invelit in ciocolata .



Ingrediente :
-700-800 gr faina
-50 gr zahar
-1 lingurita sare
-240 ml lapte caldut
-1 lingurita nucsoara
-200 gr unt
-2 pliculete drojdie uscata
-3 oua batute
-coaja razuita de la o lamaie si o portocala
-2 linguri dulceata portocala
-Fructe uscate :
 -50 gr merisoare
-100 gr stafide negre
-100 gr stafide aurii
-50 gr afine confiate
-100 gr caise
-200 gr nuci taiate grosier
-100 gr migdale taiate
Extra:
-unt
-Zahar pudra

Mod de preparare
Untul il topim si il lasam sa se raceasca .
Drojdia o dizolvam in lapte caldut impreuna cu zaharul si lasam putin sa stea.
Faina cernuta o amestecam cu fructele , nucsoara, sarea .
Adaugam peste faina untul si omogenizam , apoi punem si ouale si laptele cu drojdia
Framantam aluatul si lasam la dospit ,in loc caldut cam 2 ore.

Dupa acest timp, aluatul trebuie sa fie dospit.
Din acest aluat mie mi-au iesit 3 cozonaci , asa ca dupa ce aluatul a dospit l-am luat pe masa infainata si l-am impartit in 3 .
Inindem prima parte cu un sucitor , nu foarte subtire si punem pe mijloc un sul de martipan .
Eu am luat martipanul din ambalaj si l-am taiat in jumate pe lungime,astfel incat sa-mi ajunga pe toata lungimea aluatului.

Rulam aluatul si punem in tava.

Procedam la fel si cu celelalte bucati de aluat.
Acoperim cu prosop curat sau folie alimentara si lasam sa se odihneasca 1-2 ore .
Coacem in cuptorul incins pana cand sunt rumeniti frumos .
Cat inca sunt calzi ii ungem cu unt solid si ii dam prin zahar pudra din abundenta .




Comentarii

  1. O frumusete! Nu cred ca reusesc sa mai fac acum, dar salvez reteta! Sarbatori frumoase, Anca si sa ne auzim cu bine! Va pupam!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu