Paste cu hribi


Am fost in padure si am gasit cateva bucati de hribi si am facut o mancarica delicoasa cu sos alb de vin , busuioc si patrunjel verde.
Am optat prin ai spune simplu ,,Paste cu hribi “ desi puteam sa-i pun retetei un nume pretentios cu valente italiane : Fettuccine ai porcini , dar mie nu-mi suna bine si nici nu ma pricep la retete italiene.


Ingrediente pt 2 persoane:
-250 gr paste late (fettuccine)
-300 gr hribi proaspeti
-100 ml vin alb
-100 ml lapte
-1 lingura faina
-frunze de busuioc
-frunze de patrunjel verde
-sare
-piper
-3 catei usturoi
-ulei masline
-cateva masline

Mod de prepare
Intr-o oala mai mare punem la fiert cam 3 litri de apa pentru paste . Cand fierbe adaugam pastele si fierbeti-le cum va plac .

Pana fierbe apa pregatim hribi. Ii curatam de pamant si ii taiem felii nu foarte subtiri. Intr-o tigaie antiaderenta punem putin ulei de masline , nu puneti mult. Cand este incins punem hribi si ii lasam sa se caleasca putin . 

Peste ei turnam vinul alb , asezonam cu sare si piper si lasam sa scada cam la jumate . Cand vinul din tigaie a scazut la jumate , adaugam usturoiul si laptele amestecat cu faina . Lasam sa se ingroase sosul , dar nu foarte tare .

Pastele le scurgem de apa si le punen in tigaie peste hribi. Amestecam astfel incat sosul sa acopere pastele.
Punem pe un platou totul , iar deasupra rupem cu mana frunze de busuioc si patrunjel verde.
Aruncati si masline peste paste  si optional se poate pune parmezan sau fulgi de drojdie inactiva.




PS: Sunt bune si cu ciuperci champinion sau pleurotus dar acestea nu au gustul atat de intens.


Comentarii