Lapte de pasare sau Insula plutitoare


       Am avut niste albusuri de oua si lapte asa ca m-am hotarat sa fac acest minunat desrt al copilarie noastre .In unele carti de retete( autori straini) am vazut acest desert sub denumirea de Insula plutitoare foarte frumos spus . Oricum i-am spune modul de preparare este acelasi iar rezultatul un rasfat.
      O reteta interesanta a acestui desert am gasit intr-o carte a lui Jamie Oliver , dar pe care o voi incerca alta data deoarece trebuia smantana grasa proaspata si nu aveam in frigider , deci pe curand . 


Ingrediente
-1.5 litri lapte
-o pastaie vanilie
-5 oua
-8  linguri zahar
-1 lingura faina sau amidon
Pt servit : fulgi de migdale , fulgi ciocolata etc

Mod de preparare:

Separam albusurile de galbenusuri .
Intr-o oala pe foc punem la fiert 0.5 litri de lapte .
Albusurile le batem spuma tare cu 5 linguri zahar ( o lingura de zahar la un albus) .
Din spuma luam cu lingura ( ca si niste galuste ) si punem in laptele care fierbe, lasam 30 secunde pe o parte si intoarcem albusul si pe cealalta parte inca 30 secunde .
Cu o paleta luam bucatile frumoase de albus si le punem intr-un castron cu grija sa nu se rupa . Terminam toata compozitia .


Laptele in care am fiert albusul  eu il arunc ( nu-mi place ), dar se poate strecura peste galbenusuri .
Punem restul de lapte la fiert cu 3 linguri de zahar ( mai adaugati daca doriti mai dulce ) , si cu semintele dintr-o pastaie de vanilie ( zahar vanilat sau extract ) . Galbenusurile le frecam cu un pic de lapte caldut si cu faina sau amidonul si le adaugam peste laptele de pe foc .
Lasam sa fiarba pana se ingroasa , se face ca o smantana moale .

Aranjam in boluri laptele cu galbenusul , deasupra punem albusul de care ne-am ocupat mai devreme si decoram cu caramel si fulgi de migdale, fulgi de ciocolata sau ceea ce va place .




Comentarii