Cozonac cu umplutura de mac si visine

Pofta de cozonac m-a impins sa cumpar cozonac gata facut, dar cum am fost dezamagita de gustul lui si de umplutura am decis sa ma pun sa imi fac. Asa a iesit acest cozonac cu umplutura de mac si visine din borcan.


Ingrediente:
-1kg faina
-250 g zahar
-50 ml ulei
-25 g drojdie proaspata
-praf de sare
-500 ml lapte
-2 oua intregi+2 galbenusuri
-coaja lamaie
-coaja portocala
Umplutura
-400 gr mac macinat
-150 gr zahar
-150 gr visine fara sambure (eu am folosit din compot)
-4 linguri lapte
-2 albusuri
Extra
-1ou

Mod de preparare

Intr-un vas incalzim laptele impreuna cu zaharul, coaja de lamaie si cea de portocala. Cand este cald desfacem in el drojdia si lasam deoparte.
Ouale le batem impreuna cu putina sare separat, nu trebuie sa se faca spuma numai sa fie amestecate bine.
Intr-un castron mai mare punem faina. In mijlocul ei incepem sa turnam  laptele amestecat cu drojdia si zaharul.Laptele il amestecam putin cate putin amestecand continu. Adaugam apoi uleiul si ouale batute.
Framantam aluatul pana cand nu se mai lipeste de maini. Acoperim vasul cu un prosop si lasam sa se odihneasca si sa creaca pana cand isi dubleaza volumul. 
Dupa ce a crescut bine am impartit aluatul in 4 parti egale.
Il lasam pe masa acoperita cu un prosop si pregatim umplutura.

Umplutura:
Albusurile le batem cu zaharul si apoi adaugam macul si laptele. Omogenizam bine si gustam daca trebuie mai dulce.

Pe blatul infainat sau uns cu ulei intindem prima bucata de aluat, cam de 1 cm grosime. Am pus un sfert din umplutura si am intins-o bine pe toata suprafata. Presaram deasupra visine fara sambure. Rulam aluatul avand grija sa fie stransi destul de bine si sa inchidem capetele. Intindem o alta bucata de aluat si procedam la fel. Dupa ce avem doua corzi de cozonac le putem impleti.
Asezam cozonacul in tava tapetata cu hartie de copt si lasam sa creasca.
Din cantitatile date am obtinut 2 cozonaci maricei (se pot obtine 4 daca nu impletiti sau daca ii faceti mai mici)
II lasam sa creasca pe tava circa 30 minute la loc caldut si fara curenti de aer. Inainte sa ii punem in cuptorul incins la 180 grade ii ungem cu un oua batut.
Ca sa fie copti bine au nevoie de 40-45 minute , dar asta este in functie de cuptor. Se pot verifica cu scobitoarea .



Comentarii