Focaccia cu avocado

Imi place sa fac painica de casa,imi place sa fac aluat de pizza si de data asta am incercat facaccia. O bunatate mi-a iesit. Am avut unele retineri legate de gustul pe care o sa il aiba avocado copt , dar este bun si gustos,in plus si-a pastrat textura cremoasa .
Focaccia se face in diverse variante si fiecare o poate adapta preferintelor sale. Una peste alta este o painica aromata, care poate fi servita asa sau in combinatie cu ce va place mai mult.
Traditional este o paine pe vatra,stropita cu ulei de masline inainte de a fi pus in cuptor si cu degetul se face mici adancituri in aluat care au rolul sa pastreze in ele uleiul.


Ingrediente:
Aluat :
-300 gr faina
-180 ml apa
-8 gr drojdie
-3 linguri ulei masline
-1 lingurita oregano uscat
-2 linguri susan negru
-sare
-o piscatura de zahar

Umplutura :
-1 avocado
-1 lingurita oregano uscat
-2 linguri ulei masline
-50 gr masline
-1 ardei rosu copt
-ceapa rosie

Mod de preparare

Drojdia (eu am folosit drojdie proaspata ,dar se poate folosi si uscata ) , am desfacut-o in 100ml apa calduta impreuna cu putin zahar . Zaharul o sa ajute drojdia sa creasca .
Intr-un vas punem faina, sarea oregano, susanul negru si uleiul de masline . 

Le amestecam si adaugam drojdia dizolvata in apa si restul de 80 ml apa . Framantam pana cand se omogenizeasza bine si se desprinde de pe degete . Daca nu se dezlipeste mai adaugati 1-2 linguri faina .
Acoperim vasul cu un prosop si lasam sa creasca 30 minute .

Dupa acest timp intindem aluatul in tava ,il stropim cu ulei de masline si presaram oregano uscat .

Avocado il taiem in jumate si scoatem samburele . Curatam avocado de coaja si taiem in fasii cam de un deget grosime.
Asezam bucatile pe aluat .

Punem masline si ardei rosu copt taiat in fasii si rondele de ceapa rosie.


Punem aluatul in cuptorul incins pentru 20-30 minute (depinde de cat de gros este aluatul)






Comentarii