Prajitura cu mac , crema de vanilie si gem de caise ,, MAC,,


 
O prajitura aerata cu o aroma intensa de vanilie si usor acrisoara , o prajitura racoroasa si nu foarte dulce .


Ingrediente:
-8 oua
-8 linguri de zahar
-2 linguri ulei
-4 linguri faina
-10 linguri de mac macinat
-1 plic zahar vanilat
-praf de sare
-1 plic praf de copt

Crema :
-3 galbenusuri
-4 linguri zahar
-1 pastaie vanilie
-3 linguri faina
-500 ml lapte
-200 ml frisca lichida

-370 ml gem de caise

Glazura
-200 gr ciocolata neagra
-2 linguri de lapte
-50 gr unt

Sirop
-100 ml apa
-3 linguri de zahar


Mod de preparare

Blatul

Am folosit o tava de 30x35 cm pe care am tapetat-o cu hartie de copt .

Albusurile impreuna cu un praf de sare le-am batut pana au devenit spumoase. Am adaugat apoi zaharul si zaharul vanilat si am batut in continuare pana cand s-a topit tot zaharul .
Galbenusurile le-am batut putin cu o furculita .

In albusurile batute spuma tare am pus galbenusurile .
Am incorporat bine galbenusurile in albus si apoi am pus uleiul , faina amestecata cu praful de copt si macul macinat, cu o lingura , nu toata cantitatea o data.
Omogenizam bine amestecand de jos in sus usor .
Turnam in tava , nivelam si dam la cuptorul incins la 180 grade pentru 20-30 minute . 
Verificati blatul inainte de a opri cuptorul .
Lasam blatul sa se raceasca .

Crema
Galbenusurile le-am pus intr-o craticioara impreuna cu zaharul si semintele de vanilie . Am amestecat in ele cu un tel si am adaugat pe rand faina si laptele , amestecand foarte bine . Trebuie sa fim atenti sa nu se faca cocoloase .
Punem vasul pe foc , la flacara mica si stam langa crema pana se leaga si se ingroasa ca o budinca.
Am racit crema rapid in apa rece . Se poate lasa sa se raceasca , daca nu va grabiti , dar trebuie acoperit vasul in care este.

Cand crema a fost rece bine , am batut in vasul unui mixer frisca si cu o lingura am adaugat crema .
Am batut pana cand am avut o crema pufoasa .

Punem la frigider pana cand avem nevoie de ea .

Siropul:
Pe foc mic am caramelizat zaharul si cand a avut o culoare galben aramie am pus apa si am lasat sa fiarba pana cand s-a topit tot . Aici se pot adauga esente sau cafea .

Blatul l-am taiat in jumate si prima jumate am asezat-o pe un platou . Am insiropat cu jumate din sirop , apoi am intins gemul de caise si crema .


 Peste crema nivelata punem cealalta parte de blat si insiropam cu siropul ramas .

Acum pregatim glazura .
Ciocolata se poate topi pe aburi sau in microunde dar mie imi place sa o fac pe ochiul mic al plitei ,la foc mic .

In vasul in care topesc ciocolata pun 2 linguri de lapte si 50 gr unt si ciocolata rupta in bucati cat mai mici. Pe foc mic amestec tot timpul pana se topeste , dureaza cam 2 minute .
Am turnat glazura calda peste blatul umplut si am nivelat cat mai uniform .
Am pus prajitura la rece si am asteptat, cu greu, sa se raceasca .










Comentarii