Omleta cu sparanghel

 Un mic dejun copios cu minunatul sparanghel .
Stiati ca sparanghelul mai este numit si ,,Hrana regilor,, ?


Ei bine asa este datorita faptului ca regele Ludovic al XIV-lea a pus sa fie construite solarii ca sa poata manca tot timpul anului minunatul sparanghel .
In gradina am semanat seminte de sparanghel pe o suprafata mica , chiar foarte mica si acum ne bucuram de plante de sparanghel frumoase , crude si foarte gustoase .
Sparanghelul nu este bun in primul an dupa semanare , abia in anul al doilea il puteti taia si folosi la gatit. 


Ingrediente :
-5 oua
-6 fire de sparanghel
-2 bucati ceapa mai mica
-1/2 lingurita pudra de ghimbir
-sare
-1/2 legatura leurda (optional )
-1 lingura ulei

Mod de preparare

Sparanghelul l-am spalat in apa rece si am taiat partea lemnoasa de jos . Pe foc am pus o oala cu apa rece si sare sa fiarba . Cand apa  da in clocot punem fierele de sparanghel si il lasam cam 3 minute sa fiarba . 

Il scoatem din apa pe un tocator si il taiem in bucati mai mici .
Ceapa am taiat-o in bucati destul de mari . Intr-o tigaie am pus uleiul si cand este cald am pus ceapa la calit.
Ouale le-am batut impreuna cu pudra de ghimbir si sare .
Cand ceapa este transparenta in tigaie am pus bucatile de sparanghel si ouale .  



La final am pus frunzele de leurda , si mai amestecam de cateva ori pana cand se inmoaie si acestea .


Servim cald cu legume proaspete si paine prajita . 






















Comentarii