Prajitura cu cafea si crema mascarpone





Am facut aceasta prajitura cu mult drag. Foile sunt foarte gustoase , de fapt sunt foi de Marlenka dar in care am pus cafea si cand au fost copat le-am insiropat cu cafea pentru a fi aromata .

Aceste foi se fac foarte usor , desi cand este pus aluatul pe tava ai impresia ca va iesi foarte subtire trebuie sa tinem cont ca ele contin bicarbonat si se umfla. 


Maria Zambetania a propus in aceasta luna pentru Cutia Misterelor ingredientul vedeta sa fie cafeau . Ei bine la ceas aniversar al acestei provocari initiate de Cerasela cu Bunatati de prin lume adunate am venit cu o prajiturica tare gustoasa . 
Maria va asteapta pe al sau blog Zambetania .


Ingrediente:
Foi
-300 gr zahar
-200 gr unt
-400 gr faina
-50 ml cafea
-2 linguri cacao
-3 oua
-praf de sare
-3 linguri miere albine
-150 ml lapte
-1 lingurita bicarbonat de sodiu
Crema:
-250 gr mascarpone
-200 ml frisca
-semintele de la o pastaie vanilie
-zahar daca folositi smantana de frisca neindulcita
Glazura
-200 gr ciocolata amaruie
-50 ml lapte .
Pt insiropat
-50 ml cafea

Mod de preparare

Punem intr-o oala mica laptele impreuna cu zaharul si cafeaua pe foc mic sa se incalzeasca (sa nu fiarba ).Oprim focul si  adaugam untul ,mierea .Amestecam pana se topeste de tot  untul ,mierea si zaharul.
Faina o amestecam separat cu cacao si bicarbonatul de sodiu
Ouale le batem usor cu un praf de sare
Peste faina adaugam laptele cu ingredientele dizolvate si ouale si omogenizam .


Eu am folosit o tava mica , adica de 20x25 cm si de aceea am facut 4 foi . Daca folositi tava mai mare o sa va iasa doar 3 .

Impartim aluatul in mod egal in 3 sau patru.
Pe tava tapetata cu hartie de copt turnam o parte din compozitie si nivelam .

Dam tava in cuptorul incins la 180 grade pentru 15 minute .
Procedam la fel cu restul aluatului.

Este un aluat lichid , deci se toarna in tava si se niveleaza cu o lingura sau cu o spatula.

Lasam foile sa se raceasca .

Frisca (eu am folosit smantana pentru frisca ), am batut-o impreuna cu mascarponele,semintele de la o pastaie de vanilie  si zahar (dupa gust , eu am pus 3 linguri).



Cand foile au fost reci am inceput sa asamblez prajiturica.
Prima foaie o asezam pe un platou si o insiropam cu cafea .
Creama trebuie sa o impartim egal intre foi deci daca aveti 3 foi trebuie 2 parti de crema, daca aveti 4 foi atnci trebuie sa impartiti crema in 3.
Peste foaia insiropata punem un strat de crema . Venim si asezam foaia a doua ,o insiropam ,intindem crema . Procedam la fel pana terminam .
Deasupra facem o glazura din 200 gr ciocolata topita cu 50 ml lapte.
Nivelam glazura si punem prajitura la frigider .




Comentarii

Trimiteți un comentariu