Croissante

 De mult visez sa mananc niste croissante pufoase ca si cele mancate in Paris. De data asta am reusit sa le fac asa cum mi-am dorit . Servite alaturi de o cana de lapte si cu un gem bun au fost cele mai bune chestii mancate in ultima vreme. Am studiat mai multe retete din care m-am inspirat , am facut un amalgam din mai multe retete pe care le-am gasit pe net si a iesit ce a iesit.



Dupa ce s-au racit le-am reincalzit usor si au fost la fel de pufoase si gustoase ca si cand le-am scos din cuptor.




Ingrediente
-500 gr faina+50 gr faina
-100 gr zahar pudra
-150 ml apa
-1 plic drojdie uscata  (10 gr)
- 50 gr lapte praf
-un praf de sare
-250 gr unt gras (85% grasime)
-1 lingurita scortisoara
-coaja razuita de lamaie
-4 oua
Extra:
-faina pentru presarat pe masa de lucru
-1 ou pentru uns
  
Mod de preparare
Drojdia uscata am dizolvat-o in 50 ml de apa calduta impreuna cu o lingura de zahar si una de faina .
Intr-un castron punem faina peste care adaugam praful de sare , zaharul,laptele praf, 125 gr unt (jumate de pachet) moale ( este bine daca este la temperature camerei), apa  ouale batue cu o furculita , coaja de lamaie si drojdia dizolvata.
Aceste ingrediente eu le amestec cu mana dar se poate cu o lingura pana cand avem un aluat compact moale . Cu cat il framantam mai mult cu atat incepe sa se desprinda de peretii vasului si sa fie elastic .In functie de cat de mari sunt ouale , si cat de bun este untul poate mai trebuie sa adaugati 2 linguri de faina .  
Aluatul obtinut il invelim intr-o folie alimentara sau il lasam in castron si acoperim castronul cu folie si il punem la frigider circa o jumate de ora .
In acest timp 125 gr unt (jumate de unt ramas ) il frecam cu 50 gr faina si lasam deoparte. Dupa o jumate de ora scoatem aluatul din frigider si pe masa infainata sau unsa cu ulei intindem aluatul intr-o forma de dreptungi. 

Intindem peste el untul frecat cu faina si impachetam aducand partile laterale inspre interior pana cand se intalneste cu cealalta. Mai impaturim o data in doua si punem in folie de plastic aluatul , din nou la frigider pentru 40-60 minute . Dupa acest timp scoatem aluatul din frigider si il intindem din nou in dreptunghi, impaturam la fel si il punem la frigider pentru inca o ora. 

Aceasta operatiune o sa o mai repetam inca o data pentru ai da aluatului inca o ora de odihna.
Dupa acest timp scoatem aluatul si il impartim in jumate (asta ca sa putem lucra mai bine cu el si sa il intindem cum trebuie) . O jumate o lasam pe masa si cealalta o punem la frigider pana cand terminam cu prima .

Intindem in forma de dreptunghi , taiem aluatul in forma triunghiulara , dintr-o jumate de aluat mie mi-au iesit 12 bucati .
Rasucim aluatul pentru a obtine croisantele de la baza triunghiului inspre varf. Daca aveti ajutor in bucatarie s-ar putea sa nu iasa prea multe bucati cu aceiasi forma :).
Asezam croissantele in tava pe hartie de copt cu spatiu intre ele , ele vor creste destul de mult .

Le ungem cu ou batut si le lasam sa stea aproximativ 30-40 minute inainte de a le baga la cuptor .
Cuptorul trebuie incins la 180 grade si le vom coace pentru 15-20 minute .
Pofta mare 


Comentarii