Sirop de merisoare






Miraculoasele afine roșii sau merișoare sunt fructe cu doua insusiri majore : Previn infectiile si protejeaza organismul de bolile cornice . Merisoarele au un continut mare de antioxidanti si sunt o bariera impotriva infectiilor .Datorita consumului redus de zahar este indicat si peroanelor cu diabet . De asemenea au un effect antidiareic si astringent.
Merisorul este un arbust stufod de 10-30 cm inaltime care creste la altitudini mari . Arata minunat acest tufis cu fructele de o culoare rosie pasionala .
La inceputul lunii septembrie am fost intr-un weekend la munte , zona Arieseni . Am cules sa mancam merisoare si proprietarul pensiunii unde ne-am cazat a vorbit cu cineva sa ne culeaga , sa cumparam . Am luat 5 kg de merisoare . O parte din ele le-am pus in caserole la congelator, o parte le-am mancat in saptmana de dupa . Mi-au ramas cam 3 kg de merisoare . Am facut sirop si dulceata cu foarte putin zahar. Siropul mi-a iesit gros asa incat poate fi folosit ca si sos la clatite sau orez cu lapte .

Ingrediente :
-1 kg merisoare
-100ml apa
-500 gr zahar
-cateva fire de menta proaspata

Mod de preparare
Merisoarele le-am spalat bine inr-un strecurator si am ales frunzulitele si bobitele stricate. Nu prea au fost si a mers destul de repede ,dar aceasta operatiune poate sa va ia ceva timp daca nu sunt foarte proaspete .
Am pus merisoarele intr-un castron inalt , am adaugat apa,zaharul si frunzele de menta. Am amestecat de cateva ori. Le-am lasat sa stea in frigider amestecand din cand in cand pana a doua zi .
A doua zi am blenduit merisoarele ca sa scot tot ce e mai bun din ele .

Am strecurat siropul incercand sa scot cat mai bine sucul delicious.Eu am un strecurator cu gauri micute , si cu spatele unei linguri am apasat ce a fost mai gros pana cand a iesit cat mai mult din ele.
Le-am pus pe foc si am fiert pana cand nu a mai facut spuma .
Turnam siropul cand este fierbinte in sticle curate , care se inchid ermetic .
Se pastreaza la loc racoros si intunecat .
Din cantitatea data mi-a iesit cam 1.5 litri de sirop .





Comentarii