Dulceata de pepene galben cu piersici si caju





Cand omul nu are de lucru isi face . Asa si eu . A iesit o bunatate de dulceata , nu foarte dulce dar foarte aromata . Am aranjat borcanele frumos gata pentru  a fi oferite drept cadou. Urmatoarea reteta de dulceata este cea de prune , sa vedem in ce combinatie o sa fie . 

Ingrediente:
-1 kg pepene galben
-0.5 kg pierisici
-500 gr zahar
-zeama de la o lamaie
-150 gr nuci caju
-1 cm ghimbir razuit (optional)

Mod de preparare
Pepenele l-am curatat de coaja si l-am taiat in cubulete destul de mici . Piersicile le-am spalat cu periuta ,sa nu ramana nici urma de puf , si le-am taiat si pe ele in felii subtiri.

 Am pus fructele intr-o oala cu fund gros , am adaugat zaharul ,ghimbirul razuit si zeama de lamaie.
Punem totul pe foc mic si amestecam din cand in cand .

Lasam sa fiaba pana cand scade  si are consistent ape care o dorim noi.
Eu am fiert-o in jur de 40 minute ,dar asta depinde de cantitatea de fructe pe care o aveti .
Inainte cu 10 minute de a opri dulceata din fiert am adaugat nucile caju taiate grosier .

Punem dulceata in borcanele sterilizate si uscate , infiletam capacul foarte bine si lasam borcanele la racit invelite intr-o patura .

Pastrati dulceturile la loc intunecat si racoros , de preferinta. Din cantitatile date mi-au iesit 3 borcane de 370ml. 


Comentarii