Ciorba de peste cu legume

Azi va propun o ciorba de peste usoara cu o aroma si miros discret de peste . Se poate servi cu smantana daca va place , cu lamaie sau mujdei de usturoi.
Am folosit coada de le un peste si dupa ce am curat-o de oase am avut in jur de 300 grame de carne de peste .



Dar sa nu lungesc vorba sa scriu reteta ca vorba aceea : vorba multa ,saracia omului.

Ingrediente:
-peste cu os sau file (in jur de 500 gr)
-3 morcovi
-1patrunjel
-1 ceapa mica
-2-3 catei usturoi
-4 cartofi
-2 rosii decojite
-200 gr varza
-1 lingura ulei
-2 cm ghimbir
-sare
-piper
-2.5 l apa
-2 foi dafin

Mod de preparare
Curatam ,spalam si taiem legumele in bucati uniforme . Ghimbirul il taiem in cateva felii si il punem deoparte . Ceapa solzisori ,iar usturoiul il pisam cu spatele unui cutit.
Pestele (eu am avut o bucata mare de coada de peste ) il spalam bine in apa rece si il punem la fiert in 2.5 litri  cu sare si 2 foi de dafin.


Daca folositi peste file atunci aceasta operatiune nu mai este necesara.
Lasam sa fiarba pana cand putem alege carnita de pe oase. Strecuram supa si lasam deoparte .
Intr-o oala punem la incins uleiul si ghimbirul, il lasam sa isi lase aroma si apoi il scoatem . Adaugam ceapa si o calim .

 Punem morcovul, patrunjelul si telina si le lasam cateva minute. Peste ele turnam supa de peste (pe care am lasat-o deoparte) si lasam sa dea in clocot . Adaugam varza , cartoful si usturoiul . Lasam sa fiarba pana se inmoaie legumele .
Pana se fierb legumele curatam carnea de peste de oase .

Adaugam rosiile decojite si taiate cubulete , asezonam cu sare si piper si punem carnea de peste . Lasam sa dea cateva clocote  si oprim focul. Presaram deasupra patrunjel verde .
La servire se adauga zeama de lamaie , smantana sau mujdei de usturoi.
Pofta buna.





Comentarii