Prajitura cu ananas si nuci





O prajitura rapida si foarte buna  .
In weekend ne place sa savuram prajiturele alaturi de cafea sau dupa masa de pranz. Uneori am chef si pofta sa fac prajituri cu crema alteori prajituri simple cu fructe . Cand suntem la tara de obicei fac cate doua poate chiar trei feluri de prajitura pe care le coc in cuptorul din curte . Problema mea cea mare este ca nu prea ma pricep sa mentin temperature in cuptor asa ca uneori le mai ard sau nu cresc cum trebuie . De aceasta data insa mi-a iesit perfect . Am facut aceasta prajitura care a crescut frumos si am mai pregatit o rulada pe care am umpluto cu caramel aromat ,dar reteta mai incolo. Acum  va prezint aceasta prajitura simpla .

Ingrediente:
-8oua
-10 linguri faina
-6-8 linguri zahar
-2 linguri cacao
-praf de copt
-200 gr compot ananas (din cutie)
-3 linguri sirop ananas (din cutie)
-100 gr nuci
-30 gr fulgi migdale (optional)
-praf de sare
Extra:
-3 linguri zahar pudra

Mod de preparare
Pe o tava de 20x30 cm tapetata cu hartie presaram nucile si fulgi de migdale iar peste ele asezam bucati de ananas (eu am folosit compot de ananas cuburi ) .

Separam albusurile de galbenus . Albusurile le batem spuma cu praful de sare si cu zaharul pana cand nu se mai simt cristalele de zahar si este ferm . Adaugam galbenusurile si cele 3 linguri de sirop de ananas. Omogenizam .
Faina o amestecam cu praful de copt si o incorporam bine in compozitie .
Turnam ¾ din compozitie peste nuci si ananas , iar in cantitatea ramasa punem cacao .
Punem si restul de compozitie in tava astfel incat sa acoperim tot si dam la cuptorul incins la 180 grade pentru 20-30 minute (in functie de cuptor) . 

Inainte de a scoate din cuptor facem testul cu scobitoarea pentru a verifica daca este copt cum trebuie . Daca scobitoarea  iese curate atunci este gata .

Lasam prajitura sa se raceasca putin apoi o rasturnam pe o tava si pudram cu zahar pudra .




Comentarii