Tort cu mure si crema de lapte






Un tort pe care l-am facut cu mult drag pentru sotul meu de ziua Sfantului Mihai ,dar pe care abia acum apuc sa il postez .

Ingrediente

Pt Blatul I:
-5 oua
-2 linguri apa rece
-5 linguri zahar
-6 linguri faina
-10 gr praf de copt
-praf de sare
-1 lingurita extract vanilie

Blat II:
-3 oua
-3 linguri de zahar
-3 linguri de nuca de cocos
-1 lingura faina
-5 gr praf de copt
-praf de sare

Crema:
-3 linguri amidon
-500 ml lapte
-1 pastaie vanilie
-4 linguri zahar
-200 ml frisca

Extra: 1 borcan mure (330 ml) sau mure congelate 200 gr

Mod de preparare

Blat I:
Albusurile le batem spuma tare impreuna cu zaharul si praful de sare, adaugam jumate din faina, extractul de vanilie si apa . omogenizam usor si adaugam  restul de faina si praful de copt.
Turnam compozitia intr-o tava de copt cu pereti detasabili (eu am folosit o tava cu diametru de 20cm)
Dam la cuptorul preincalzit la 170 – 180 grade pana trece testul cu scobitoarea , aproximativ 20-25 minute .

Blat II :
Acest blat trebuie sa il coacem in forma cu acelasi diametru . eu am folosit aceeiasi forma si l-am facut dupa ce am putut sa scot primul blat din ea si s-a racit.
Amestecam nuca de cocos (fulgi uscati) cu o lingura de faina si cu praful de copt
Batem albusurile spuma cu zaharul si cu un praf de sare. Trebuie sa avem o spuma tare si sa nu se simta in ea zaharul netopit.
Adaugam nuca de cocos amestecata inainte si omogenizam . Turnam in tava si dam la cuptorul cald pentru 20-25 minute .  
Timpul de coacere depinde de cuptor si de grosimea blatului, inainte sa il scoateti faceti testul cu scobitoarea .
Eu am folosit compot de mure pe care l-am pus intr-o strecuratoare la scurs . Daca folositi mure congelate atunci trebuie decongelate si mai trebuie sa faceti un sirop din apa+zahar + aroma cu care sa insiropati blatul.
Se pot folosi orice alte fructe .

Crema :
Intr-o oala punem amidonul , zaharul , semintele din pastaia de vanilie si adaugam lapte incet amestecand continu ca sa nu se faca gogoloase .
Punem pe foc mic si amestecam in crema pana se face ca si o budinca tare .
Lasam la racit sau putem raci rapid in apa rece .
Separat batem frisca tare .
Cand crema este rece o amestecam cu frisca.
P.S : crema mea a avut o culoare caramel pentru ca am folosit zahar nerafinat de trestie .

Asamblare:
Primul blat il taiem in jumate . Prima jumate o asezam pe un platou si insiropam cu o treime din sucul de la compot . Asezam peste blat 1/3 din crema , nivelam si asezam peste crema jumate din murele scurse.



Punem deasupra blatul cu nuca de cocos , insiropam , punem crema si restul murelor  iar deasupra asezam jumatatea de blat ramasa , insiropam cu siropul si punem crema .
Nivelam si dam la frigider .
Decoram cand crema s- intarit putin si servim rece .



Comentarii