Salata de vinete

Baba ghanoush este un aperitiv foarte apreciat in tarile arabe , iar gustul deosebit este dat de pasta tahini din compozitie.
Este o salata de vinete foarte usor de preparat si foarte gustoasa. Este perfecta pentru micul dejun sau pentru aperitive , wow si chiar acum cand scriu reteta ma gandesc la niste rosii umplute cu aceasta minunata salata .
Eu nu am cumparat pasta tahini , am facut-o eu pentru ca mi se pare o variant mai buna si mai ieftina . Am folosit 150 gr seminte de susan , praf de sare, 2 linguri ulei susan/masline/floarea soarelui  si cu ajutorul unui blender vertical obtinem pasta . Se pastreaza in frigider intr-un borcan cu capac .
Am gasit pe net o multime de reteta de baba ghanous , dar eu am optat pentru una simpla , cu minim de ingrediente .


Ingrediente:
-3 vinete potrivite
-sare
-piper
-ceapa
-2 linguri ulei
-3 linguri tahini
-1 ardei
Mod de preparare
Vinetele le spalam , le uscam si le coacem pe gratar , in cuptor sau pe o plita pe aragaz fiecare dupa cum poate .
Le curatam de coaja si si le punem la scurs pe o suprafata inclinata .
Pana vinetele se racesc curatam ceapa si o razuim marunt sau o taiem . In doua linguri de ulei incins calim ceapa si o lasam la racit.
Pentru ca am vrut sa am ceva crocant in salata am taiat cubulete un ardei galben .
Vinetele reci le tocam fin , si le punem intr-un bol. Adaugam pasta tahini , sare, piper, ceapa calita si ardeiul taiat cubulete .

Omogenizam si dam la rece , unde ar fi bine sa stea cam 2 ore.

Serviti cu paine prajita, lipie , salata de rosii sau cu orice altceva va place. 

Comentarii