Prajitura cu zmeura si nesquik


A fost o prajitura care a avut de toate : fructe, ciocolata si frisca . Am avut putin de lucru la ea ,dar a ameritat tot timpul pe care i l-am acordat .



Ingrediente:
-8 oua
-8 linguri zahar
-7 linguri faina
-esenta rom
-2 linguri nesquik
-praf de sare
-150 gr zmeura
-0.5 plic praf de copt
Pt ornat
-200 gr zmeura
-300 ml frisca
-frunze de menta
-200 gr ciocolata amaruie

Mod de preparare

Pregatim o tava de copt cu dimensiunea de 25x30 cm
Separam albusurile de galbenus .
Faina o amestecam cu praful de copt si cu cacao nesquik (se poate folosi cacao obisnuita).
In albusuri punem esenta de rom si incepem sa le batem cu mixerul adaugand zaharul . Batem pana cand devin o spuma tare si zaharul nu se mai simte. Adaugam galbenusurile si faina amestecata cu nesquik si praful de copt .
 

Turnam compozitia in tava , presaram peste ea zmeura si dam la cuptorul incins pentru 20 minute sau pana trece testul cu scobitoarea.
Lasam la racit si cand este rece o portionam cat dorim sa fie de mare bucata .Pregatim glazura de ciocolata si pentru asta incalzim pe foc 100 ml frisca ,iar cand este calda ,dar nu a ajuns la punctul de fierbere adaugam ciocolata rupta bucati sau chiar razuita . Amestecam pana cand se topeste toata ciocolata . Glazuram fiecare bucata de prajitura.

Daca doriti se poate glazura innainte de portionare , e mai simplu .Din glazura eu am lasat deoparte cam 1/3 pentru a orna .
Dam la frigider si ne apucam sa batem frisca impreuna cu 100 gr zmeura . o batem pana cand avem o frisca tare cu care putem orna frumos . Va avea o culoare roz deschis. Eu am folosit frisca lichida vegetala care deja este indulcita , deci nu am mai adaugat zahar ,dar daca va place mai dulce atunci mai adaugati 1-2 linguri zahar pudra.

Scoatem prajitura din frigider si cu ajutorul unui pos ornam prajitura . Punem peste frisca  bucatele de zmeura si restul de glazura de ciocolata (tot cu posul sau cu un creion de ornat) . Mai puneti frunzulite de menta si da-ti prajitura la frigider pana in momentul servirii .




Comentarii