Crema de zahar ars cu lapte de ovaz


Stiti voi cum este cand va este pofta de ceva , si nu ai in frigider chiar tot ce trebuie ? Uite asa am ajuns eu sa fac crema de zahar ars cu lapte de ovaz. A iesit buna , dar nu a fost la fel de inalta ca si cea cu lapte de vaca . Mult mai light si cu mai putine calorii si proteine . Daca vi se pare interesanta reteta mea atunci eu va indemn sa o incecati .
Laptele de ovaz era din cel facut in casa  , si pentru el va aduc si linkul retetei http://ilyanda.blogspot.ro/2015/05/lapte-de-ovaz.html, sau se poate folosi din cel cumparat.




Ingrediente:
-1 lapte ovaz
-8 oua
-8 linguri de zahar brut+3 linguri pt ars
-o pastaie vanilie

Mod de preparare
Eu am facut-o in vase ramechin , dar se poate face intr-o tava sau chiar o cratita care se poate pune in cuptor.
Punem la caramelizat 3 linguri de zahar si cand este lichid tapetam peretii vasului / vaselor in care o sa punem crema .
Intr-un castron mare punem albusurile si le batem tare impreuna cu zaharul pana  este o spuma tare. 

Adaugam galbenusurile si omogenizam . Adaugam semintele de la pastaia de vanilie, pentru o aroma deosebita. Turnam usor si laptele avand grija sa nu stropim peretii .

Acest amestec il turnam in vase astfel incat sa raman gol cam de un deget fiecare vas.

Punem vasele/ vasul intr-o tava si turnam apa pana la mijlocul vaselor in care este crema . 
Acest lucru va asigura o coacere uniforma .
Dam la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 20-40 minute , in functie de marimea vaselor.

Scoatem din cuptor si lasam la racit .
Este foarte buna rece , de la frigider a doua zi .


P.S. Pastaia de vanilie din care a-ti scos semintele sa nu o aruncati , se poate pastra pentru a fi adaugata intr-o crema fiarta sau poate fi pusa intr-un borcan cu zahar pudra . Zaharul pudra va lua din miros si aroma vaniliei.




Comentarii