Crumble cu piersici si caise

Am tot vazut si auzit de crumble , dar parca nu prea imi venea sa incerc . Mi-a fost frica ca o sa ramana aluatul necopt . Dar am gasit o reteta la Licuta Marin care mi-a atras atentia si m-a facut sa o incerc . Este o prajitura plina de aroma , un dulce usor de preparat , la indemana oricui si minunat servit cu o crema de vanilie.


Ingrediente:
-600 gr piersici si caise
-2 linguri zahar brut
-200 gr faina
-100 gr unt
-100 gr zahar brut
Pt crema:
-250 ml lapte
-3 galbenusuri
-3 linguri zahar
-jumate pastaie vanilie

Mod de preparare
Pregatim o forma de tarta cu diametru 20 cm . Fructele le spalam si le taiem in sferturi . Le asezam in forma de tarta astfle incat sa acopere toata suprafata . Presaram deasupra 2 linguri de zahar .

Acum suntem gata sa facem aluatul sfarmicios de deasupra . Intr-un vas punem untul , faina si zaharul si cu varful degetelor framantam pana cand avem un aluat care seamana cu pesmetul .

Aceste firmituri le punem peste fructe , nivelam usor si dam la cuptorul preincalzit la 180 grade pana cand devine usor auriu deasupra., asta se va intampla in aproximativ 40 minute.
Pana se coace vom face o crema de vanilie care ii da o nota aparte si savoare.
Crema :
Galbenusul de la 3 oua il frecam cu zaharul , adaugam laptele si jumate de pastaie de vanilie cu seminte cu tot. Punem la foc mic si amestecam pana cand se face ca o smantana mai groasa . Daca o sa amestecati cu telul para aceasta crema va fi foarte aerata .
Crumble il scoatem din cuptor , se lasa 10 minute si apoi se poate servi .
Este bun cald dar si rece.





Comentarii