Pui dulce acrisor la cuptor - Jamie Oliver

In cartea lui Jamie zice “ Este o mancare fantastica, cu o aroma foarte delicata ,dulce acrisoara. Are ceva reconfortant si profund.”  . Daca el zice asa , pot doar sa confirm, am testat-o si este foarte foarte aromata si face sa tresara fiecare papila gustativa .


Ingrediente :6 portii
-6 pulpe de pui ( sau pui intreg)
-1 portocaal taiata in 8
-1 lingurita scortisoara sau 1 baton de scortisoara
-rozmarin
-ulei de masline
-50 gr unt
-2 cepe rosii
-o mana de curmale sau stafide
-1 pahare de vin alb
-100 gr rosii in bullion , sau suc de rosii
-sare
-piper

Mod de preapare
Trebuie sa va spun ca Jamie Oliver foloseste in reteta lui puisori mici. Mie mi s-au parut scumpi asa ca am luat pulpe inferioare (cate o pulpa/persoana). Puteti folosi pui intreg bine curatat si il umpleti cu portocalele . 
Dar acuma va voi spune cum am procedat eu .
Am spalat si curatat pulpele si le-am sarat putin . Am pregatit portocala pe care am spalat-o bine si am taiata in 8 felii de aceiasi dimensiune. Curmalele le-am feliat si pe ele (puteti folosi stafide) si am taiat ceapa felii .

Punem pe foc o tigaie la incins si adaugam jumate de unt  si uleiul de masline. Prajim pulpele pe toate partile pana se rumenesc usor. Toata operatiunea dureaza undeva la 10 minute.
Scoatem pulpele pe un platou si scurgem grasimea din tava intr-un vas.

In aceiasi tigaie punem jumate de unt si inca putin ulei de masline si adaugam ceapa si rozmarinul si le calim pana se inmoaie ceapa usor. Intre timp  amestecam rosiile in bullion (cubulete) cu vinul.

Adaugam si pulpele in cratita si marim flacara . Adaugam curmalele , rosiile amestecate cu vinul si portocalele felii ,  lasam sa fiarba pana cand scade lichidul putin(lasam la fiert cam 10 minute) . Acuma eu am mutat tot continutul intr-un vas pe care il pot une in cuptor dar daca aveti un pe care il puteti folosi in cuptor sip e foc atunci nu mai trebuie sa mutati .

Acoperim cu un capac sau cu folie de aluminiu si dam la cuptorul incins la 200 grade pentru 30 minute  intorcand pulpele cam la jumatea timpului de gatire.
Cand sunt gata mai lasatii sa se odihneasca 10 minute , dar nu innainte de a intoarce din nou pulpele .





Comentarii