Nuci






Asta este reteta care imi aduce aminte de vremurile in care mama avea rabdare sa ne faca aceste minunate fursecuri. Dupa multe cautari am gasit in sfarsit reteta ei intr-o carte de retete foarte veche si cu foile ingalbenite ,printre foile de carte era si un biletel cu reteta mult cautata,am facut-o si tare mult mi-a placut ce a iesit. Hmmm… cat de bune pot sa fie.
Trebuie sa va spun ca am facut doar jumate de portie si imi pare rau. 

Ingrediente:
Pt coji:
-250 gr zahar
-250 ml ulei
-1 ling cacao
-1 varf bicarbonat stins cu putina zeama de lamaie
-4 oua
-faina cat ia
Pt crema :
-300 gr nuca macinata
-400 gr zahar praf
-1 sticla esenta rom
-250 gr margarina Rama  sau unt

Mod de preparare
Facem in primul rand aluatul de coji . Zaharul (eu l-am macinat ca sa se dizolve mai repede) il frecam cu uleiul pana se topeste . Adaugam cacao, ouale , bicarbonatul stins cu putina zeama de lamaie si faina cat ia . Trebuie sa iasa un aluat destul de tare .
Punem forma de nuci la incins pe ochiul aragazului si in fiecare forma punem cate o biluta de aluat. Coacem cojile pana cand terminam aluatul . Atentie forma trebuie incinsa foarte bine altfel o sa scoateti foarte greu jumatatile de coji din forma. Nu trebuie unsa deoarece este ulei suficient in aluat. Cojile innainte de a le umpe trebuie curatate de excesul de aluat. Eu resturile de aluat le-am pus in crema si le-am incorporat in ea.


Crema :
Scoatem margarina din frigider pentru a ajunge la temperature camerei si o amestecam cu zaharul pudra ( in reteta scria 600 gr zahar , dar am pus 400 , mi s-a parut prea mult), esenta de rom si nuca macinata si amestecam bine .
Umplem fiecare jumatate de nuca si unim cate doua. Cu cat stau mai mult cu atat sunt mai bune si se  fragezesc . Se pot pudra cu zahar . 
 


Comentarii