Muschiulet de porc cu morcovi caramelizati si sos de ciuperci



O mancarica speciala pe care mi-am droit de ceva vreme sa o pregatesc . de cate ori ma gandeam la ea constatam ca nu am unul sau mai multe din ingrediente. Este un fel principal pregatit la cuptor , asa cum imi place si cum ne place, care merge rapid . A fost sip e placul fetitei mele .
Morcovi dulci impreuna cu carnea usor acrisoara datorita sucului de lamaie si sosul de ciuperci fac ca papilele gustative sa danseze.
  
Ingrediente:
Carnea:
-1 bucata muschiulet porc (1kg)
-sare
-piper
-zeama de la o jumate lamaie
Morcovi caramelizati
-2 morcovi potriviti / persoana (0.7kg)
-50 gr unt
-2 linguri (60gr ) zahar brun
Sos ciuperci
-250 gr ciuperci
-50 gr unt
-zeama de la o jumate lamaie
-50 ml vin alb
-100 ml smantana
-1 lingura faina
-sare

Mod de preparare :
Carnea o spalam in apa rece si o taiem felii groase cam de 1 cm . O asezonam cu sare si piper si o lasam sa stea cam 30 minute .
Pe ochiul de la aragaz punem o tigaie la incalzit . Cand este incinsa asezam bucatile de carne si le rumenim putin pe fiecare parte , fara a adauga grasime . 

 Daca puteti aseza tigaia in cuptor atunci stropim carnea cu zeama de lamaie , acoperim cu folie de aluminiu si dam la cuptor pentru 30 minute sau pana e facuta carnea asa cum va place. Daca nu aveti o tigaie care se poate pune la cuptor atunci luati carnea si sosul scurs si puneti intr-un vas care merge la cuptor, stropiti carnea cu zeama de lamaie , acoperiti si dati la cuptor.
Curatam morcovi si ii taiem in sferturi. Puteti folosi morcovi congelati , eu am folositi morcovi din recolta proprie de asta toamna.
Intr-o oala punem la fiert apa impreuna cu sare . Cand apa clocoteste adaugam morcovii si ii lasam sa fiarba 5 minute .

Intr-un vas care poate fi introdus la cuptor punem o lingura de zahar brun si 50 gr unt taiat cubulete mici . 


Peste asezam morcovii scursi de apa . Deasupra  presaram zaharul ramas si dam la cuptorul incins pentru 20-30 minute.
Acestia trebuie sa fie copti in acelsi timp cu carnea. Eu am pregatit pentru 4 persoane si am pus vasele in cuptor cam in acelasi timp.
Pana cand stau in cuptor carnea si morcovii ne ocupam de sosul de ciuperci .
Curatam ciuperci si le feliem cat mai subtire.
Pe foc punem o tigaie si cand este fierbinte punem in ea ciupercile , pe care presaram sare si zeama de la o jumate de lamaie si un cubulet de unt (50 gr) . Zeama de lamaie nu va lasa ciupercile sa se inegreasca .
Le acoperim cu un capac si le lasam la foc mic amestecand din cand in cand cam 10 minute.
Intr-un bol amestecam faina cu smantana si cu vinul alb iar dupa cele 10 minute in care s-au gatit ciupercile luam din sosul cald si punem peste smantana si vin. Omogenizam si turnam peste ciuperci. Mai lasam sa fiarba pana se ingroasa putin si dam deoparte . Puteti adauga patrunjel verde tocat daca va place.
Serviti cald si proaspat. 


Comentarii