Clatite americane cu pudra de roscove



In diminetile de sambata la micul dejun parca am servi ceva mai bun, mai deosebit . Si pentru ca si timpul imi permite am preparat pancakes. Am vrut sa aiba o culoare ca de ciocolata asa ca am folosit praf de roscove. Pe o parte din ele am presarat in timpul coacerii pepite de ciocolata neagra.

Ingrediente:
-400 gr faina (20 linguri)
-1 lingura pudra roscove
-500 ml lapte
-4oua
-3 lingurite praf de copt
-putina sare
-2 linguri ulei
-5 linguri zahar
-zahar vanilat
-putin unt
Extra : pepite de ciocolata

Mod de preparare
Separam albusurile de galbenusuri
Galbenusurile le amestecam cu zaharul, zaharul vanilat.
Peste galbenusuri adaugam o parte din faina si jumate de lapte , omogenizam si adaugam si restul de faina,praful de roscove si praf de copt , lapte si uleiul .

Omogenizam bine.
Albusurile le batem spuma tare cu un pic de sare si le incorporma amestecand usor in galbenusuri .
Vom avea un aluat dens dar pufos.

Pregatim o tigaie de clatite, o incingem bine si o ungem cu unt . Dam cu unt pe toata suprafata tigai si apoi stergem surplusul de unt cu un servetel . Nu vom mai unge tava pana cand terminam de copt .

Trebuie sa avem niste clatite aurii pe toata suprafata fara pete maronii .
Punem un polonic din compozitie in centrul tigaii si lasam sa se intinda singur ( nu mai atingem aluatul). Presaram deasupra pepite de ciocolata sau ciocolata taiata marunt cu cutitul si cand la suprafata clatitei apar mici umflaturi cu aer , intoarcem clatita pe cealalta parte .
Prajim clatitele pana cand terminam .
Le servim stropite din abundenta cu miere de albine , sirop de artar, sirop de catina ciocolata topita sau toping de fructe .







Comentarii