Tort cu mar si gris


Este o reteta care m-a tentat de cum am vazut-o la Corina,doar ca ea optat pentru mere,intregi. Eu am avut mere ecologice din gradina si erau cam stricate pe ici pe colo si a trebuit sa le curat si sa le feliez.
http://www.bucataras.ro/retete/tort-cu-mere-nuci-si-gris-67434.html
Un tort foarte bun , usor si perfect si pentru cei mici pentru ca nu e foarte dulce. Eu am facut doar jumate de portie , intr-o tava mica de tort dar am sa scriu aici cantitatile pentru o tava cu diametru de 20 cm.
Am folosit pentru prepararea lui mere ionatane , usor acrisoare.


Ingrediente :
-1kg mere
-100 gr nuci
-500 gr branza de vaci
-100 gr gris
-5 oua
-100 gr unt sau margarina
-200 gr zahar
-o lamaie
-praf de sare
-20 gr zahar vanilat

Mod de preparare
Incalzim cuptorul la 200 grade si pregatim o tava de tort cu pereti detasabili . Trebuie sa punem pee a hartie de copt.
Merele le spalam , le curatam de coaja si le taiem felii cam de 0.5 cm grosime . Intr-un castron punem feliile de mere si le stropim cu zeama de lamaie ca sa nu se oxideze.
 Punem merele in tava acoperita cu hartie de copt , presaram deasupra zahar vanilat si dam la cuptor pentru 10 minute , pana se inmoaie merele .
Separam albusurile de galbenusuri . Galbenusurile le frecam cu untul adaugand branza , coaja razuita de lamaie .
Albusurile le batem spuma tare cu zaharul si adaugam galbenusul frecat cu untul si cu branza si apoi grisul 

Omogenizam bine . Cand scoatem tava din cuptor presaarm peste mere nucile taiaite cu cutitul si deasupra lor compozitia .
Nivelam si dam la cuptor pentru 30 minute  la 180 grade .



 Il puteti orna dupa propria vointa , dar eu l-am lasa asa si am pudrat putin zahar pudra .


Comentarii