Rosti cu cartofi si ou posat





O reteta pentru mic dejun de duminica sau de ce nu pentru o cina in familie. Legumele coapte si oul posat fac din aceasta reteta una sanatoasa , fara prajeli. De asemenea este potrivita pentru cei mici. Eu o voi repeta sigur de cate ori voi avea timp. Pregatirea ei dureaza cam o jumate de ora cu totul , iar daca ne straduim sigur o devoram in maxim 10 minute. Cred ca ar fi foarte buna si cu alt fel de legume , poate in combinatie cu ceva boabe de mazare sau pastai de fasole . 
Zilele trecute am vazut o reteta asemanatoare la tv la o emisiune cu Jamie Oliver . Acesta mai adauga deasupra o salata din  mazare fiarta si baby spanac asezonate cu un sos de mustar si lamaie. Poate doriti sa incercati si asa. 

Ingrediente pentru 4persoane
-12 cartofi potriviti ca marime
-2 morcovi maricei
-sare
-o lingura ulei masline
-50 gr cascaval (optional)
-4 oua
-smantana (optional)

Mod de preparare
 Cartofii si morcovii ii curatam de coaja si ii razuim pe razatoarea mica, eu am folosit robotul de bucatarie .
II turnam pe un prosop de bucatarie curat si ii asezonam cu sare .


 Vor lasa apa destul de repede , asa ca strangem prosopul si ii stoarcem cat putem de bine in prosop . Daca nu ii stoarcem vom avea un rosti moale si lipicios.
Tava o ungem bine cu ulei de masline si punem in ea cartofii, morcovii razuiti si storsi . II intindem pe suprafata tavi ( trebuie sa aiba grosimea de un deget , cam 0.5cm) si dam  tava in cuptorul preincalzit la 200 grade .

Intre timp ne ocupam de oua . Intr-un vas punem pe ochiul aragazului apa sa fiarba . Adaugam o lingurita de sare . Ouale le spargem separat intr-un castronel ( unul intr-un bol), asa o sa cada uniform in apa si nu se vor face zdrente de albus.  Unii mai adauga in apa o lingurita de otet , eu nu am pus.

Cand clocoteste apa punem ouale cate incap in vasul cu apa. Le lasam sa fiarba cam 2 minute daca vrem niste oua moi , daca doriti sa se faca galbenusul mai  tare atunci le lasati mai mult. Le  scoatem din apa cu o paleta si le aseza-ti pe o farfurie . Presarati putina sare .
Pe rosti puteti pune felii de cascaval , eu am pus pe mai putin de jumate din tava .
Cand sunt copti cartofii si morcovii  , dupa vreo 20 minute , ii scoatem din cuptor si asezam pe farfurii .

Deasupra punem cate un ou , pe care il impungem cu o furculita sa curga galbenusul . Se poate pune si smantana deasupra . 




Comentarii