Prajitura Tosca






Aceasta prajitura nu are cum sa nu atinga inimile voastre J. Este prima data cand o incerc . Am citit multe retete si fiecare din ele aveau nota personala asa ca am luat o reteta la intamplare si mi-am pus amprenta . Am facut asa cum imi place mie .

Am facut-o de revelion pe o tava mare 30x35 deoarece am fost multi la masa  in noaptea de revelion. Am reusit sa ne strangem toti in acelasi loc si a fost tare frumos. Acest eveniment merita sarbatorit cu niste dulciuri gustoase cum e si aceasta prajitura . 
Va doresc tuturor sa petreceti clipe frumoase alaturi de cei dragi voua : frati , prieteni , rude .



Ingrediente:

Pt blat :
-8 albusuri
-8 linguri zahar
-putina sare
-100 gr mac nemacinat
-4 linguri nuca de cocos
-4 linguri faina
-1 lingurita praf de copt

Crema:
-8 galbenusri
-1 pastaie vanilie
-300 ml lapte
-6 linguri zahar 
-4 linguri faina (sau 2 faiana +2 amidon)
-200 ml frisca
-100 gr unt

Glazura:
-100 ml frisca
-200 gr ciocolata neagra
-50 gr unt

Extra:
-2 pachete biscuiti Pettit Beurre
-50 ml cafea proaspata

 Mod de preparare
Blat :
Pregatim o tava de 30x35 , o tapetam cu hartie cerata .Aceasta dimensiune am folosit-o eu , dar se poate folosi si una mai mica si o sa aveti o prajitura mai inalta .
Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare si zaharul.
Ingredientele uscate (nuca cocos+mac+faina+praf de copt) le amestecam separat intr-un castron si adaugam treptat in spuma de albus amestecand de sus in jos pana cand se omogenizeaza.
Turnam in tava tapetata si dam la cuptor pana cand iese scobitoarea curata si blatul are o culoare aurie, cam 20 minute .
Lasam blatul la racit .

Crema :
Galbenusurile le frecam cu zaharul si cu faina si adaugam treptat laptele rece . Pastaie de vanilie o taiem si scoatem din ea semintele . Le adaugam in crema , eu am pus si pastaia , nu doar semintele . Punem la foc si amestecam pana cand obtinem o crema de consistenta unei budinci . Cand se ingroasa scoatem pastaia de acolo .
Luam deoparte si lasam sa se racoreasca . Cand este inca calduta adaugam untul pe care l-am scos din frigider cu ceva vreme in urma pentru a ajunge la temperature camerei  si omogenizam pana la dizolvarea completa a untului.
Separat batem frisca tare si cand crema este rece ( atentie trebuie sa fie racita bine ) le amestecam si punem peste blat . Intindem uniform .

Intr-un bol pregatim cafeau si dam prin ea biscuitii . Pe toata suprafata cremei asezam biscuiti dati prin cafea .

Deasupra facem glazura : Punem pe foc la topit ciocolata rupta bucati impreuna cu untul si frisca . Turnam glazura peste biscuiti , nivelam si dam la frigider .

Daca doriti se poate orna .



Comentarii