Crème brulee


    Crème brulee un desert frantuzesc savuros si foarte simplu de facut . Se poate face cu fructe ( eu am folosit capsuni de data asta ) sau simplu fara nimic .Este un desert potrivit pentru ocazii speciale sau ca sa va rasfatati papilele gustative .


Ingredinete pentru 4 portii:
-320 gr smantana grasa
-4 galbenusuri
-4 linguri zahar +4 linguri pentru crusta
-extract de vanile
-capsuni (optional)
-unt pentru uns formele

Mod de preparare :
Batem galbenusurile cu zaharul pana cand se topeste.

Punem la foc mic smantana pana cand ajunge la punctul de fierbere , dar sa nu fiarba.
Peste galbenusurile batute turnam smantana calda si extractul de vanilie si omogenizam .

Pregatim 4 vase termorezistente (ramekin ) , le ungem cu unt si le punem intr-un alt vas. Eu le-am uns cu unt si am pus in fiecare vas cate 2 capsune taiate in patru, dar se poate si fara;poate chiar ar fi mai buna .

Turnam in vase compozitia .
In vasul in care am asezat formele cu crema , punem apa pana la jumate si dam la cuptorul incins la 160 grade 30 minute.
Le scoatem dupa 30 minute si le lasam sa se raceasca . Cand sunt reci pe fiecare punem cate o lingura de zahar , trebuie sa acopere toata suprafata ( asta daca nu aveti o torta de bucatarie ) si le dam inapoi la cuptor pentru inca cateva minute .
Ideal ar fi sa pregatiti crema cu o zi innainte , sa o puneti la frigider si apoi in cuptorul pus pe functia gril sau cu torta sa ardeti zaharul de deasupra .

Daca aveti torta atunci se poate arde zaharul chiar innaintea servirii . 

Comentarii