Tort cu aroma de trandafiri


           Un tort deosebit cu o aroma incredibila pe care l-au facut mai multi bucatarasi , dar eu am luat reteta de la Gabi - http://retetepapabun.ro/tort-cu-aroma-de-trandafir/  . L-am facut deja de doua ori, o data cu ocazia zilei de nastere a tatalui meu si in weekendul trecut pentru ca aveam pofta de ceva delicios .



              Ca si dulceata de trandafiri nu am avut facuta in casa , am luat de la Raureni un borcan si este foarte parfumata si are culoare frumoasa .
             Acest tort este potrivit pentru orice ocazie si cu siguranta o sa va cucereasca atat pe dumneavoastra cat si pe invitati cu gustul lui incredibil.

Tort cu aroma de trandafir
Blat
-3 oua
-3 linguri zahar
-3 linguri faina
-1 lingura ulei
Spuma de trandafir
-6 albusuri
-4 linguri zahar
-3 linguri dulceata de trandafir
Frisca
-200 ml frisca lichida
-2 linguri zahar
Extra :
- 3 linguri zahar pentru caramelizat

Mod de preparare
Blat.
Separam albusurile de galbenusuri.
Mixam spuma albusurile apoi adaugam zaharul si mixeaza pana cand devin o spuma tare. Adaugam galbenusurile, faina si uleiul si omogenizam cu miscari de sus in jos. .
Compozitia obtinuta o turnam intr-o forma de tort cu diametru de 20 cm pe care am pregatit-o in prealabil . Nivelam si punem tava in cuptorul incins cam 20-30 minute , pana trece testul.
Cand s-a copt il scoatem si il lasam la racit.
Spuma de trandafir.
Intr-o forma rotunda care are acelasi diametru cu forma in care am copt baltul (20 cm) caramelizam 3 linguri de zahar. Cand zaharul devine lichid si are culoare caramelului tapetam fundul si peretii vasului cu caramelul obtinut.
Albusurile le mixam spuma foarte tare cu putina sare intr-un vas , adaugam zaharul si mixam pana la dizolvare complete . Adaugam si dulceata de trandafiri ( se poate folosi si alte dulceata : piersici , caise, sau orice alta aroma doriti sa aiba )


Turnam compozitia de albusurile in forma tapetata cu zaharul caramelizat si dam la cuptor pentru 20-30 minute .
Cand este coapta spuma oprim focul si mai lasam in cuptor cam 15 minute sa raceasca.
Vom pune blatul pest espuma si cu o miscare rapida vom rasturna pe un platou totul .
 Batem frisca tare , eu in jumate din frisca am adaugat o lingura de dulceata de trandafiri si am obtinut o culoare rozalie , iar cealalta jumate am lasat-o alba.

Ornam tortul si dam la rece pana cand se serveste.



Comentarii

Trimiteți un comentariu