Prajitura " Aroma de Cuba"


O reteta deosebita care mi-a atras atentia deoarece are lapte de cocos si eu ador aroma de cocos  .O textura pufoasa a blatului in combinatia cu crema moale si aromata este deosebita .
Desi este o prajiturica scumpa merita sa o incercati macar o data si nu veti regreta .
Am pregatit aceasta prajitura de ziua mea , pentru a aduce colegilor de la munca .
Din pacate nu am poze din timpul prepararii deoarece mi s-a terminat bateria la aparat dar voi reveni cu poze cand am sa refac aceasta delicoasa prajitura .


Ingrediente :
Pentru blat:
-8 oua
-2 linguri apa
-10 linguri zahar
-300 gr nuca macinata
-2 linguri cacao
-1/2 plic praf de copt
-praf de sare
Pt crema :
-400 ml lapte de cocos (o cutie)
-250 ml lapte
-5 linguri faina
-10 gr gelatin
-8-10 linguri zahar (dupa cat doriti de dulce)
-100 gr nuca de cocos

Mod de preparare:
Blatul :
Pregatim o tava de 20x35 , pe care o tapetam cu hartie , sau cu unt si faina , si preincalzim cuptorul la 180 grade.
Ouale le separam , albusurile inrtr-un castron in care le putem bate , iar galbenusurile in unul mai mic .
Amestecam nuca macinata , praful de copt si cacao .
Albusurile le batem spuma tare cu praf de sare , si cu zaharul , adaugam galbenusurile si apa, amestecan in continuare.Cu o spatula adaugam si nuca macinata ,omogenizam prin rasturnare.
Turnam compozitia in tava si dam la cuptor pentru 20-30 minute (faceti testul cu scobitoarea)
Pana se coace blatul facem crema :
Intr-un vas punem faina , zaharul , laptele de cocos si laptele , si amestecam bine cu telul ca sa nu fie cocoloase . Punem amestecul pe foc mic si amestecam continuu pana cand se intareste. O dam deoparte si o lasam sa se odihneasca. Gelatina o punem la hidratat in 50 ml apa , si dupa 5 minute o punem pe foc si amestecam in ea pana se dilueaza . Adaugam gelatina in crema si amestecam bine .
Atentie la gelatina : nu trebuie sa fiarba pentru ca isi pierde proprietatile . Eu folosesc foi de gelatina de la Dr Qetker, dar este buna si pudra (daca folositi pudra urmati instructiunile de pe plic )
Crema o lasam la temperature camerei pana cand blatul este rece si il putem taia . In tava curata in care am copt punem o folie alimentara asa incat sa acopere marginile si sa iasa si in afara lor (va trebui sa putem acoperi prajitura si strange putin cu ea) .
Taiem blatul in doua si asezam prima foaie pe tava . Punem o jumate din crema , nivelam iar deasupra presaram nuca de cocos . Peste turnam cealalata jumate de crema , nivelam din nou si asezam foaia de blat ramasa . Aducem folia alimentara peste prajitura tragand de margini astfel incat sa nu lasam creama sa curga .
Punem la frigider si servim rece dupa cateva ore .


Comentarii