Prajitura cu cafea


       Azi va propun o prajitura cu faina de migdale (migdale macinate ), cicolata si cafea , este dementiala . Trebuie sa o incercati mai ales daca va plac cele trei ingrediente principale .
Seamana cu un chec , dar gustul si aroma este total diferita. 
       Eu iubesc ciocolata si dupa cum a-ti vazut o folosesc in multe retete . Imi place sa incerc tot felul de retete cu ciocolata si fac un clasament , intr-o zi o sa-l public pe blog :) .



Ingrediente:
-100 gr unt moale
-100 gr migdale macinate
-3 linguri faina 000
-0.5 plic praf de copt
-100 gr ciocolata neagra
-3 oua mari
-4 linguri zahar brut
-1 lingura pesmet
Pt insiropat: 50 ml cafea +2 patratele ciocolata
Pr décor: 50 gr ciocolata neagra +2 linguri lapte si fulgi de migdale

Mod de preparare
Untul tinut la temperatura camerei , ca sa fie moale, il batem impreuna cu zaharul pana cand se face ca si o crema si nu se mai simt granulele de zahar.
Eu am folosit zahar brut , dar este bun si cel alb tos .
Ciocolata o topim impreuna cu doua linguri de cafea si o punem peste untul amestecat deja cu zaharul .
Omogenizam bine .
Separam ouale , albusurile le punem intr-un bol , iar galbenusurile le adaugam pe rand unul cate unul in compozitia deja formata .
Eu am avut oua de la tara si au fost mici , asa ca am pus 4 bucati .
Amestecam , adaugam si faina de migdale , faina , lingura de pesmet si praful de copt
Batem albusurile spuma tare si le incorporam in aluat .
Intr-o tava de chec tapetata cu hartie turnam compozitia si o dam la cuptor pentru 30-40 minute .
Innainte de a o scoate facem testul cu scobitoarea si daca iese curata atunci este gata .
Pana cand se coace facem siropul : 50 ml cafea incalzita in care dizolvam 2 patretele de ciocolata .
Scoatem din cuptor , intepam blatul cu un bat de frigaruie si turnam siropul peste , lasam sa absoarba tot si sa se raceasca .
Facem glazura :topim ciocolata cu laptele si turnam peste , nivelam iar deasupra presaram fulgi de migdale .








Comentarii

Trimiteți un comentariu