Blini cu ciuperci si smantana



Reteta este luata dintr-o revista  , putin modificata la cantitati . Mie mi s-a parut ca este prea mare cantitatea de lapte trecuta acolo si nu am gasit faina de hrisca asa ca am folosit de alt fel, iar ciupercile le-am pregatit dupa gustul meu .



Sunt foarte gustoase , aspectuoasa si cu un gust surprinzator.
 Deci pentru pregatirea acestei retete avem nevoie de :

 Aluat:
-3 oua
-150 gr faina alba de grau
-150 gr faina de soia
-jumate de cub drojdie (adica vreo 13 grame de drojdie )
-300 ml lapte caldut
-sare
-2 linguri de unt topit

Pentru ciuperci :
-500 grame ciuperci
-usturoi
-3 linguri unt
-1 lingura ulei
-sare
-piper
-patrunjel verde
-o jumate lamaie
Mai avem nevoie de smantana

Mod de preparare:

Amestecam cele doua tipuri de faina .
Intr-un alt vas separam galbenusul de albus .
 Incalzim laptele putin si dizolvam in el drojdia .
In mijlocul amestecului de faina facem o groapa mica unde punem galbenusrile , sarea, laptele cu drojdia si untul topit . Amestecam bine , acoperim vasul cu un prosop curat si il lasam la caldurica cam 20 minute sa creasca putin.
Pana cand aluatul nostrum dospeste curatam ciupercile si le punem intr-o tigaie in care am incalzit untul impreuna  cu uleiul . Adaugam si usturoiul tocat marunt.  Peste toate stoarcem lamaia , asta pentru a evita inegrirea ciupercilor (eu am folosit champinion). Lasam la foc mic pana scade apa lasata de ciuperci. Asezonam cu sare si piper si presaram patrunjel verde tocat.
Aluatul a dospit asa ca vom bate albusurile spuma cu un praf de sare si le vom amesteca usor cu restul aluatului.
Intr-o tigaie punem la incins putin ulei si cu o lingura luam din aluat si punem in tigaie intinzand putin . Luati cu lingura din aluat pana cand se umple tigaia in care le coaceti.
Se lasa la prajit cam 2 minute pe-o parte , le intoarcem si le lasam din nou la prajit . Se iau de acolo si se scurg de ulei .
Si acum vom aranja astfel : o bucata de aluat prajit , punem pe el o lingura buna de smantana si deasupra punem ciuperci .

 Este delicios.





Comentarii